From another perspective

In the second year, twelve students from the Amsterdam Fashion Institute were selected to participate in the prestigious Honours program. This extraordinary opportunity provided Alet de Vries with the chance to explore not only her craftsmanship but also her core values as a designer. Immersing herself in this journey, she found herself face to face with the edges of the fashion industry. Confronted with significant missteps from the past and present, designers of the future are compelled to reconsider their stance. Fashion can no longer solely revolve around the creation of aesthetically pleasing objects. Essential questions about right and wrong arose in the designer’s mind. Captivated by these questions, Alet sought inspiration in Jean Pierre Jeunet’s film, La Cité des Enfants Perdus. Jeunet’s cinematic approach vividly illustrates the intricate interplay of perspectives. Creatures are depicted from countless angles, revealing their authentic essence.

Vanuit een ander perspectief

In het tweede jaar werden twaalf studenten van het Amsterdam Fashion Institute geselecteerd om deel te nemen aan het prestigieuze Honours-programma. Deze buitengewone kans bood Alet de Vries de mogelijkheid om niet alleen haar vakmanschap te verkennen, maar ook haar kernwaarden als ontwerper. Tijdens deze reis onderdompelend, stond ze oog in oog met de randen van de mode- industrie. Geconfronteerd met de aanzienlijke misstappen uit het verleden en heden, worden ontwerpers van de toekomst gedwongen hun standpunt te heroverwegen. Mode kan niet langer alleen draaien om het creëren van esthetisch aantrekkelijke objecten. Essentiële vragen over goed en fout rezen op in het hoofd van de ontwerper. Geboeid door deze vragen, zocht Alet inspiratie in de film van Jean-Pierre Jeunet, La Cité des Enfants Perdus. Jeunets filmische benadering illustreert levendig het complexe samenspel van perspectieven. Wezens worden vanuit talloze hoeken afgebeeld, waardoor hun authentieke essentie wordt onthuld.